Dag 5

8 juni 2016 - Løkken, Denemarken

Vandaag vroeg uit de veren omdat wij om 12:15 uur de veerboot in Hirsthal moeten halen. Taken werden mooi verdeelt, wij ruimen de caravan in en pa laat Dycke uit. Alles liep gesmeerd en om half 10 reden we de camping af.

Aangenomen in de haven moesten we nog anderhalf uur wachten voor we de boot op mochten. In deze tijd Dycke extra uitgelaten want ze moest tijdens de overtocht in de caravan blijven. Heel spannend om je hond 3 uur benedendeks te laten.

Het waaide in Denemarken behoorlijk toen we vertrokken dus de eerste zeemijlen waren goed te voelen op het schip. Hoe dichter we bij de kust van Noorwegen kwamen hoe vlakker de zee werd.

Hoe blij kan je zijn dat je je hond bij de douane moet aangeven! We konden rechts langs de file van auto's, campers, caravans en vrachtwagens rijden, om als enige ons bij de douane te melden. Na twee minuten de benodigde stempel in Dycke haar paspoort en konden we als een van de eerste Noorwegen in.

Na drie kwartier aangekomen op Camping Sandes in Mandal. Dit is ook de camping die er als laatste hadden aangedaan tijdens onze reis door Noorwegen in 2009. Een beetje thuis komen zeg maar.

Vermoeid van de reis lagen er al vroeg op ons bedje.